Chokladtryffeltårta

För att fira mitt nytagna steg i dödens riktning och för att få ytteliggare en ursäkt att baka en tårta bjöd jag hem lite folk på hantverk/födelsedagskalas. Tyckte att det skulle vara tråkigt med en gräddtårta till, så passade på att testa ett recept jag hittat på en helt fantastisk sida med veganska efterrätter. Det blev en chokladtryffeltårta. Till bottnen använde jag havrekakor, men jag gjorde bottnen tjockare än det stod i receptet och gräddade den även i ugnen i  ca 10 min, 225 grader.

Så här blev den:


Jag glömde givetvis att sikta kakao över, men den blev jättegod och var väldigt uppskattad i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Elise

Jag instämmer verkligen, den var jättegod :) Fast jag är lite fundersam på om jag hittade rätt recept i länken, ska det verkligen vara ett halt kilo choklad i?

2009-02-27 @ 13:02:52
Postat av: Jannika

Japp, ett halvt kilo mörk choklad var det. Men min var i en större form så chokladlagret blev tunnare.

2009-02-27 @ 13:12:33
Postat av: Eira

Ojdu, det var en ordentlig tårta. Såg riktigt mumsig ut!

2009-02-27 @ 21:39:07
URL: http://elwinge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0